Veel bedrijven hebben een telefoniste of een secretaresse in dienst. Maar wat nu als u een eenmanszaak hebt? Dan is dat natuurlijk niet het geval. Het gevaar is dan dat u telefoon krijgt, maar niet in de gelegenheid bent om de oproep te beantwoorden. Dit kan verschillende redenen hebben: u bent werkzaam in de bouw en hebt uw handen niet vrij om de telefoon aan te nemen, u zit in overleg met een (potentiële) klant en u wilt uw aandacht goed bij het gesprek houden, of u bent bezig een deadline te halen en hebt de telefoon op stil gezet. Om dan toch te zorgen dat u ieder telefoontje ontvangt, is het aan te raden een telefoondienst in te schakelen.
Wat kan een telefoondienst voor u betekenen?
De telefoondienst, of telefoonservice, zal uw telefoon aannemen en uw klanten te woord staan. Hierdoor bent u altijd bereikbaar, ook als u op een steiger staat of in de auo zit. De medewerkers van de telefoondienst beschikken over voldoende informatie om uw klanten goed van dienst te kunnen zijn. U heeft altijd een team van 4 telefonistes (m/v) tot uw beschikking. Zo hoeft u zich geen zorgen meer te maken over eventuele gemiste gesprekken.
Een persoonlijk dashboard, dat is handig!
U kunt er op rekenen dat ieder telefoontje met dezelfde nauwkeurigheid en vriendelijkheid zal worden afgehandeld. Het maakt dan ook niet uit hoe lang een telefoongesprek duurt, u betaalt per gesprek, niet voor de gespreksduur. Daarbij kunt u een persoonlijk dashboard laten maken. U krijgt dan maandelijks een overzicht van het klantcontact, de meest gestelde vragen en een inzicht in het aantal telefoontjes. Aan de hand hiervan kunt u de instructies voor de telefonistes bijsturen. Bijvoorbeeld door de antwoorden op de meest gestelde vragen te geven. Er hoeven dan minder telefoontjes te worden doorverbonden of in de wacht gezet.
Uw klanten zullen er blij mee zijn
Wanneer mensen een vraag hebben, sturen ze een mail of, als ze snel antwoord willen, pakken ze de telefoon. Maar wat nu als u niet kunt opnemen? Dan zal de vraagsteller een ander bedrijf bellen om daar het antwoord te krijgen. En dat is wat u wilt voorkomen. Door altijd bereikbaar te zijn en altijd antwoorden te kunnen geven kunt u uw (potentiële) klanten altijd van dienst zijn. U kunt de telefoondienst zelfs uitbreiden tot in de avonduren en in het weekend! Zo loopt u nooit meer een klant mis omdat u geen tijd had om de telefoon aan te nemen.