Een lokaal punt voor iedereen die leuke blogs wil lezen. De plek voor de echte kennisspons!

Home Zakelijk Beter gevonden worden met de juiste strategie

Beter gevonden worden met de juiste strategie

Met een moordende concurrentie en klanten die steeds hogere eisen stellen aan zowel producten, prijzen als de service en mogelijkheden die je biedt, is en blijft het een uitdaging om jezelf als bedrijf goed op de kaart te zetten. Aanwas van nieuwe klanten is daarbij net zo belangrijk als behoud van bestaande klanten. Ondernemers die vooral afhankelijk zijn van inkomsten uit hun online webwinkel zullen er alles aan moeten doen om ervoor te zorgen dat er een constante aanwas van nieuwe bezoekers is.

 

Je webwinkel vindbaar maken voor potentiële klanten

Wanneer het aankomt op het kopen van producten, heeft iedereen zo zijn of haar eigen voorkeuren. Daarbij zijn zaken als voordelige prijzen, gemak en vertrouwen belangrijke factoren. We doen vaak boodschappen bij dezelfde supermarkt, omdat we de weg kennen. We tanken bij dezelfde benzinepomp, omdat die op de route ligt en hebben een voorkeur voor bepaalde merken, omdat we zeker weten dat we daarmee een kwaliteitsproduct kopen. 

Wanneer mensen echter een product online willen kopen, begint dat vaak met een zoekopdracht naar het gewenste product. Daar komen dan wat resultaten uit naar voren en klikken we op het resultaat dat ons het meest aanspreekt. Het is een universeel proces dat zich miljoenen keren per dag herhaalt. Als ondernemer is het de uitdaging om bij de zoekresultaten niet alleen heel zichtbaar te zijn, maar daarnaast ook nog eens zeer uitnodigend. Om ervoor te zorgen dat je jouw pagina's bij de juiste bezoekers worden getoond, kun je een linkbuilding expert inschakelen. De expert zorgt er namelijk voor dat je hoger in de zoekmachines komt te staan.

 

Google richtlijnen

Leidraad bij het vindbaar maken van een website of webwinkel zijn de richtlijnen zoals deze door de Google zoekmachine zijn opgesteld. Deze richtlijnen bestaan uit een groot aantal do’s en dont’s en wie ze tot op de regel nauwkeurig volgt, maakt grote kans om zijn website goed op de Google-kaart te zetten. Links zijn hierbij van essentieel belang en daarbij gaat het zowel om links die op je eigen website bestaan als links die vanaf andere sites naar jouw webwinkel verwijzen. Links aanbrengen op je eigen website is heel eenvoudig. Andere sites overtuigen  te linken naar jouw website is een andere zaak. 

Een linkbuilding expert weet precies hoe hij dat voor elkaar kan krijgen. Wil je dat je webwinkel goed gevonden wordt in de zoekresultaten, dan is het inhuren van zo’n specialist dus een absolute noodzaak. Deze mensen bieden hun diensten vaak via speciale marketplaces aan. In hun profiel staat dan vaak feedback van eerdere klanten en je kunt via het platform contact met ze opnemen, waarna je kunt besluiten met de persoon of het bedrijf in zee te gaan. 

 

Related Articles

Wat is Workflow Management?

Binnen organisaties worden dagelijks veel beslissingen genomen. De ene beslissing is wat minder bepalend voor de bedrijfsvoering dan de andere, maar feit blijft dat...

Regel je uitvaartverzekering op tijd!

Je moet er nog even niet aan denken, maar eens gaat het gebeuren, je gaat dood. Dat klinkt nogal bruut, maar het is de...

Fouten bij het aanschaffen van een hondenvoerbak

Er worden vaak verschillende fouten gemaakt bij het aanschaffen van een hondenvoerbak. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat uw hondenvoerbak groot genoeg...

Latest Posts